Enviat per: Matias | 9 Març 2010

Primer contacte

He aconseguit posar-me en contacte amb la placa per primer cop:

Per començar, he tingut que buscar un adaptador AC/DC per poder-ho conectar a la corrent. He aconseguit un de voltatge variable que em dona els 5 volts que necessito per alimentar la placa. He fet una connexió més o menys fiable amb la entrada de corrent de la placa.

Després he comprat també un conversor RS232 a USB, perquè volia treballar desde el portàtil… i es que els portàtils ja no estan preparats per aquests ports tant antics xD, gràcies a Ubuntu ja em detecta el cable correctament i no he d’instalar el CD que em venia amb el cable!!! (un CD per un cable? :S).

Tinglado

Un cop conectada, l’he posat en marxa i se li han encès uns leds que ni sabia que tenia! (encara no els havia vist a les especificacions). Disposa de 4 leds, un verd, un vermell, i dos de grocs.

– Per programar la placa, s’ha d’encendre pitjant primer el botó ISP i després encenent la placa (mode programació)

– Per entrar en execució, s’ha d’encendre directament (mode execució)

Leds

Seguidament m’he preparat per provar el primer programa, a veure com ho havia de fer. Simplement he seguit unes instruccions per preparar tot l’entorn en linux http://cmucam.org/wiki/Linux-Quick-Start (ja que treballo amb Ubuntu 9.10), molt ben documentades, m’han permès seguir l’instalació sense problemes fins el punt de carregar el programa en hexadecimal a la placa.

Simplement, el problema que he tingut ha sigut que, per carregar el programa, havia de fer servir el programa lpc21isp (que fa de bootloader del codi per plaques Phillips o ARM, com aquesta) amb aquesta ordre:

./lpc21isp ../cc3/projects/cmucam2/cmucam2_lpc2106-cmucam3.hex /dev/ttyS0 115200 14746
I aquí estava el problema, que l’estava redirigint al port sèrie pensant que l’Ubuntu ja sabia que tenia un cable conversor RS232 a USB, i que era evident que s’havia de redireccionar per allà! En fi, que s’ha de redireccionar a /dev/ttyUSB0.
Per fi vaig poder carregar el codi, adjunto unes pantalles del que va passar.
Primer ProgramaPrimer contacte

Simplement mostra la versió de la càmara. Ara em dedicaré a posar algun programa més complex, on pugui fer funcionar tota la placa (pulsador, memòria SD, i el més important, la càmara).


Deixa un comentari

Categories